Digitális tanulás-tanítás

Digitális tanulás-tanítás

Klasszikusok - IKT műhely - Módszertani példák IKT-vel támogatott órákra

2011. április 30. - hulberl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az IKT műhely célja korszerű IKT-eszközök (interaktív tábla, osztálytermi szavazórendszer) és a HEFOP 3.1.1 program során elkészült legfontosabb tananyagok (SDT, Realika stb.) alkalmazásának bemutatása és tesztelése.A foglalkozásokat tartó pedagógusok számos műveltségi területhez/tantárgyhoz készítettek óravázlatokat és a tanórákhoz szükséges segédanyagokat, majd diákjaik részvételével mutatták be azokat. Ezekről a tanórákról filmfelvétel is készült.

2008-ban az IKT műhely internetes oldalán 14 tanóra óravázlata, SDT tananyagai, valamint a foglalkozások online nézhető és letölthető, filmes összefoglalói kerültek fel. 2010-ben ez kiegészült további 19 óra anyagával.

A weblap korszerű példákat mutat be IKT eszközök tanórán történő alkalmazására. Az óravázlatok, felhasznált anyagok, egyéb segédanyagok, az órák film részletei nagy segítséget és jó tippeket adhatnak az innovatív pedagógusoknak.

http://www.sulinet.hu/iktmuhely/

2008-as órák:
A helyzeti energia 
Anyagforgalom a membránon keresztül 
A kémiai reakciók energiaváltozásai 
Megújuló energiaforrások 
Testrészekkel kapcsolatos kifejezések 
A robotika alapjai 
Negatív számok 
Törtek 
Nemzeti parkok hazánkban 
Több erőhatás együttes eredménye 
A romantika festészete - Kölcsey élete, életműve 
A nagy földrajzi felfedezések I. 
Four Families – Picture Description 
Robotok a tanórán

2010-es órák:
Magyar nyelv és irodalom
1.    A tigris és a kakas
2.    Nagy kalandok kistányéron
Élő idegen nyelv
3.    IKT a nyelvórákon
4.    La scuola (Az iskola)
Matematika
5.    Egyenes és kör kapcsolata
Ember a természetben
6.    Az energia útja az erőműtől a fogyasztóig
7.    Csináld magad fizika!
8.    Katasztrófa elhárítás szenzorokkal
9.    Vegyületmolekulák kialakulása, előállítása és modellezése
10. Wikizz velünk!
Ember és társadalom
11. Zsidó–magyar együttélés a Kárpát-medencében a X–XIX. században
12. Gondolat-, fogalom- és vitatérkép készítése történelemórán
13. SzemlÉlet
Művészetek
14. Varázslatos népdalaink
15. Az adaptáció: Édes Anna (film és irodalom)
Informatika
16. A nagy radírgumi futóverseny
17. Első lépések a robotika oktatásában
18. Fényképezőgéppel a digitális kompetencia fejlesztéséért
19. Út a tájolótól a műholdas navigációig

A bejegyzés trackback címe:

https://etanar.blog.hu/api/trackback/id/tr362944000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása