A kémia az anyagok szerkezetével, összetételével, tulajdonságaival és felhasználásával is foglalkozó természettudományi ág. Mindezek közül az iskolai tanításban talán legelhanyagoltabb területe a technológiákkal foglalkozó rész.
Az anyagok felhasználásának tanítása leggyakrabban csak egy-egy kémiailag tiszta anyagra vonatkoztatva valósul meg igazából. Ez azonban a mindennapi életben nem teljesen így történik. Az iparban használatos anyagok tisztasága, mennyisége, csomagolása nem egyezik meg a laboratóriumi körülmények között megjelenő vagy használt anyagokkal. Pedig ez fontos gyakorlati ismereteket és tapasztalatokat is magába foglal. Igazán életszerűvé téve a tudomány eredményeit.
Jó szívvel ajánlom mindenkinek a „Hogyan készült?” sorozatot, amely mintegy 180 részével széles palettát kínál a diákok ismereteinek bővítésére. Mindegyik kisfilm körülbelül 5 percben röviden bemutatja, hogyan készül el egy bizonyos termék pl.: napelem, kötél, transzformátor. A témaválasztások önmagukban is érdekesek, a diákok feltehetően önállóan is szívesen fedezik fel a videókat. A filmekben olyan gépeket és berendezéseket lehet megtekinteni, amelyeket csak, a nem könnyen megszervezhető üzemlátogatásokkal lehetne megvalósítani. Didaktikailag is megfelelően szerkesztve készültek a kisfilmek: kiemelve a legfontosabb momentumokat, lényeges elemeket.
A kémia tantárgyon kívül segítségére lehet még a fizika, technika órák érdekesebbé tételéhez is. Bemutatva, hogy a tudományágak nem egymástól elkülönülten találhatók meg a termelés és az ipar világában.
Készítette: Tóth Tibor
Átdolgozta: Hülber László