Digitális tanulás-tanítás

Digitális tanulás-tanítás

Klasszikusok – LRE tananyagtár

2011. április 29. - hulberl

 

Az LRE portál angol nyelvű felületen használható és 19 tartalomszolgáltató, több mint 100 ezer tananyaga érhető el benne mintegy 30 tantárgyhoz. Ebben Magyar nyelven elsősorban az SDT anyagai szerepelnek. Ettől függetlenül érdemes egy adott témakörben megnézni a idegen nyelvű anyagokat, azokat lefordítani, vagy ötleteket meríteni abból.

A kezelő felület 2011 tavaszán sajnos megváltozott a hátrányára. A tananyag keresést két lépésben végezhetjük el.

Első lépésben a nyitóképernyő bal oldalán az első mezőbe megadhatunk egy vagy több kulcsszót, alatta a nyelvet, műveltségi területet és a tananyag szolgáltatót választhatjuk ki. Ha nem csak a magyar találatok érdekelnek bennünket, akkor ne válasszunk ki nyelvet, adjunk meg angolul kulcsszót, ha tudjuk pontosabban mi érdekel. Amennyiben egy műveltségi területen elérhető anyagok érdekelnek, akkor csak azt válasszuk ki.

Második lépésben finomíthatjuk, szűrhetjük a keresés eredményeit. Az eredeti feltételek a viszont műveltségi területre vonatkozóan megmaradnak. Lehetőség van a korosztály pontos megadására, illetve a segédanyag típusának kiválasztására (többet is meg lehet adni). Ez utóbbi esetben a számtalan variáció miatt, egy kis segítséget biztosítok, hogy mi-mit jelent.

·         application – Egy számítógépes program egyéni és csoportos feladatokhoz pl: a fül belső szerkezetét kell felépíteni grafikus elemekből, az egyes szervek megfelelő helyre tételével. Az idegen nyelvűség nem akadályozza a feladat megoldását illetve a tanár könnyedén kiegészítheti magyarázataival. (http://celebrate.ls.no/Norsk/Animasjoner/NMfag/orepuslespill.swf)

·         assessment – Valamilyen teszt feladatsor tudás felmérésére. Jellemzően számít a nyelvtudás. Pl.: vízzel kapcsolatos kérdések angolul http://www.scoilnet.ie/Quiz.aspx?id=837

·         broadcast – digitális hang és video csatornák, műsorok. Nem gyakori elem, a jó nyelvtudás elengedhetetlen.

·         case study – Olyan esettanulmányok, amelyek egy probléma vita jellegű, kollaborációs technikára alapozott megoldását indítványozzák. Sajnos, ami valóban ezt takarná, olyat nem találtam.

·         course – Segédanyag gyűjtemény egy nagyobb téma feldolgozásához.

·         demonstration – Egy audio, video, animáció szemléltető erejét kihasználva magyaráz meg egy folyamatot a demonstráció. Pl.: transzformátor funkciója http://www03.edu.fi/oppimateriaalit/aihiot/fi/fysiikka/muuntaja/

·         drill and practice – olyan gyakorlatok, amelyek valamilyen tudás begyakorlását teszik lehetővé. pl.: törtek átalakítása http://celebrate.ls.no/english/animations/mathematics/tilblanda/index.html

·         educational game – olyan játékok, amelyek szórakoztatva tanítanak pl.: az állások angol nyelvű megtanítása http://www.languageguide.org/english/vocabulary/jobs/

·         enquiry-oriented activity – Olyan tevékenységek, amelyek során a diákoknak önállóan kell információt feldolgozni, előállítani. Nyelvtudást igénylő feladatok. Pl.: Harry Potter könyvvel kapcsolatban http://www.edu-negev.gov.il/bs/makif7/english/Harry%20Potter.htm

·         experiment – Egy kísérlet elkészítésének leírása, hogy a tanulók megfigyeljenek egy jelenséget, hipotéziseket teszteljenek. Nyelvtudást igényel. Pl.: fotószintézis és a széndioxid http://test.scoilnet.ie/Res/nclare110899230855_2.htm

·         exploration – Felfedező tanulási gyakorlatok. Hasonló az előzőhöz. Pl.: vízerőmű működése http://celebrate.ls.no/english/animations/science/vannkraft_Lengelsk.swf

·         glossary – szószedet, de nem feltétlenül szótár szerűen kell ezt elképzelni sokszor grafikus elemekkel támogatott. Pl.: számítógép részei http://www.edu365.cat/eso/muds/angles/ict/index.htm#

·         guide – Útmutatás egy feladat elvégzéséhez http://test.scoilnet.ie/Res/gerodonovan090899113706_2.html Pl.: maszk készítése http://test.scoilnet.ie/Res/marciamcginley8999105000pm_2.htm

 

   Információ jellege szerinti típusok:

  •      audio
  •      data
  •      image
  •      text
  •      video 

 

·         lesson plan – Óravázlat tanároknak.Pl.: másodfokú függvények ábrázolásának óravázlata http://resources.eun.org/calibrate/lp/HU_Hunya_2007-11-06_4:11:11.html

·         open activity – nyitott tevékenység. Anyagai elsősorban művészeti projektek és kreatív gyakorlatok.

·         presentation – hasznos, jellemzően powerpointos prezentációk pl.:Arab-Izraeli-Brit konfliktus http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/isdf/pps/arabjewishbritish_Lavsky.ppt

·         project – olyan források, amelyek a projektmunkával kapcsolatosan fogalmaznak meg ötleteket, javaslatokat. Pl.: függőségek feldolgozása projektekkel http://www.edu-negev.gov.il/bs/makif7/english/Addiction.htm

·         reference – Általános információforrás egy adott téma kapcsán. Nyelvtudás szükséges. Pl. A tea története http://test.scoilnet.ie/Res/gerodonovan090899113706_2.html

·         role play -Olyan aktív tevékenység, amelyben a tanulónak egy szerepet eljátszva kell egy megadott szituációban részt vennie. Bármennyire hasznos lenne jelenleg nincs ilyen típusú elem.

·         simulation – Jellemzően valamilyen jelenséget ismerhetünk meg egy interaktív animáció által. pl.: tudjunk meg minél többet az energia-megmaradásról, kinetikus energiáról egy gördeszka pálya segítségével. http://phet.colorado.edu/sims/energy-skate-park/energy-skate-park_hu.jnlp

·         tool - Olyan programok, amelyek valminek az  előállítására vagy szerkesztésére hivatottak, szövegek, képes segítségével.Pl.:.SalsaJ egy csillagászati szoftver, melynek használatával sok új információhoz juthatnak a tanulók. http://www.euhou.net/index.php?option=com_content&task=view&id=7&Itemid=9

·         web resource – webes külső források lennének, de jelenleg nincs ilyen elem

·         weblog- olyan blogok, amelyek oktatáshoz köthetők, de jelenleg nincs ilyen elem.

·         website - webes külső forrásgyűjtemények lennének, de jelenleg nincs ilyen elem

·         wiki - Olyan honlapok, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy szerkesszék azok tartalmát, különösen alkalmas közös tartalom előállításra. Pl.: Tanulók által írt Wikipedia jellegű weboldal http://inspire.eun.org/index.php/P3-5-3.

·         other webresource – egyéb webs tartalom

·         other – egyéb tartalom

A bejegyzés trackback címe:

https://etanar.blog.hu/api/trackback/id/tr223136695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása