Valamennyien találkoztunk már olyan diákkal, aki valamilyen okból nem tudott beilleszkedni az intézmény követelményrendszerébe, az iskola életébe, képtelen volt igazodni az osztály munkatempójához, melynek hátterében számos probléma húzódhat meg, úgy mint: diszlexia, diszgráfia, hiperaktivitás stb.
Minden pedagógusban felmerült már a kérdés: miként tudjuk mi elősegíteni ezeknek a diákoknak a haladását egy hagyományos iskolakörnyezetben, korlátozott módszertani eszközök segítségével anélkül, hogy erre szakképesítve lennénk? Hiszen a legtöbb esetben maga a probléma felismerése is a pedagógusra hárul.
Mikor fény derül a tanuló "másságára" a válaszreakció többnyire nem a tanuló megszokott iskolai környezetéből való kiemelése, hanem az abba való beilleszkedésére törekvés és annak segítése. Tudjuk, hogy amennyiben tanulásról van szó a szülők gyakran - a pedagógust tekintik 'minden tudás forrásának', gyakran fordul elő, hogy hozzánk fordulnak nevelési tanácsokért, s tőlünk várnak megoldásokat magatartászavarok és a tanulási nehézségek hátterében meghúzódó betegségek orvosolására is. Ilyen helyzetben, úgy gondolom, jól jöhet egy olyan oldal, amelyre bátran hivatkozhatunk.
Pedagógus kollégáknak és szülőknek egyaránt nagy segítség lehet ez a rendkívül igényes és számos élethelyzetre kiterjedő oldal:
http://www.boldog-gyermek.hu/gyermek_problemak.html
Főbb témakörök, melyekkel igen részletesen foglalkozik ez az oldal:
- tanulási problémák
- hiperaktivitás, figyelemzavar
- önbizalom, önismeret
- szorongás
- számítógép- és internetfüggőség
- stressz problémák
Készítette: Pintérné Gyarmati Anikó
Szerkesztette: Hülber László