Az IKT műhely célja korszerű IKT-eszközök (interaktív tábla, osztálytermi szavazórendszer) és a HEFOP 3.1.1 program során elkészült legfontosabb tananyagok (SDT, Realika stb.) alkalmazásának bemutatása és tesztelése.A foglalkozásokat tartó pedagógusok számos műveltségi területhez/tantárgyhoz készítettek óravázlatokat és a tanórákhoz szükséges segédanyagokat, majd diákjaik részvételével mutatták be azokat. Ezekről a tanórákról filmfelvétel is készült.
2008-ban az IKT műhely internetes oldalán 14 tanóra óravázlata, SDT tananyagai, valamint a foglalkozások online nézhető és letölthető, filmes összefoglalói kerültek fel. 2010-ben ez kiegészült további 19 óra anyagával.
A weblap korszerű példákat mutat be IKT eszközök tanórán történő alkalmazására. Az óravázlatok, felhasznált anyagok, egyéb segédanyagok, az órák film részletei nagy segítséget és jó tippeket adhatnak az innovatív pedagógusoknak.
http://www.sulinet.hu/iktmuhely/
2008-as órák:
A helyzeti energia
Anyagforgalom a membránon keresztül
A kémiai reakciók energiaváltozásai
Megújuló energiaforrások
Testrészekkel kapcsolatos kifejezések
A robotika alapjai
Negatív számok
Törtek
Nemzeti parkok hazánkban
Több erőhatás együttes eredménye
A romantika festészete - Kölcsey élete, életműve
A nagy földrajzi felfedezések I.
Four Families – Picture Description
Robotok a tanórán
2010-es órák:
Magyar nyelv és irodalom
1. A tigris és a kakas
2. Nagy kalandok kistányéron
Élő idegen nyelv
3. IKT a nyelvórákon
4. La scuola (Az iskola)
Matematika
5. Egyenes és kör kapcsolata
Ember a természetben
6. Az energia útja az erőműtől a fogyasztóig
7. Csináld magad fizika!
8. Katasztrófa elhárítás szenzorokkal
9. Vegyületmolekulák kialakulása, előállítása és modellezése
10. Wikizz velünk!
Ember és társadalom
11. Zsidó–magyar együttélés a Kárpát-medencében a X–XIX. században
12. Gondolat-, fogalom- és vitatérkép készítése történelemórán
13. SzemlÉlet
Művészetek
14. Varázslatos népdalaink
15. Az adaptáció: Édes Anna (film és irodalom)
Informatika
16. A nagy radírgumi futóverseny
17. Első lépések a robotika oktatásában
18. Fényképezőgéppel a digitális kompetencia fejlesztéséért
19. Út a tájolótól a műholdas navigációig